Ruch na stronie a zysk – jak wykorzystać potencjał swojej witryny?

Użytkownicy trafiają na Twoją stronę dzięki reklamie w mediach społecznościowych, przypadkiem, za pośrednictwem wyszukiwarki Google, z forów tematycznych, blogów, a może z polecenia. Jednak ruch na stronie jest mały i nie przekłada się na sprzedaż – co wtedy? Przeczytaj, jak rozwinąć skrzydła w sieci i dobrze sprzedawać produkty i usługi. Nie ważne czy sprzedajesz buty, czy oferujesz kredyt inwestycyjny dla firm – zawarte w tekście porady z pewnością Ci się przydadzą.

SEO – daj się zauważyć!

SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja pod silnik wyszukiwarki). Działania zawierające się w tym pojęciu mają na celu poprawienie widoczności witryny w wynikach organicznych (wyniki niepłatne). Na proces pozycjonowania składają się między innymi, takie elementy:

  • Optymalizacja treści na stronie.
  • Tworzenie wartościowych treści.
  • Zrobienie porządku ze strukturą strony.
  • Pozyskiwanie linków zewnętrznych.

Pozycjonowanie ma sens tylko wtedy, gdy strona jest prawidłowo skonstruowana i czytana przez roboty Google. Ważnym aspektem jest także wygląd strony. Jest ona wizytówką Twojej firmy, dlatego powinna być nowoczesna, dopasowana do branży, w której działasz i zaprojektowana zgodnie z panującymi trendami. Użytkownik, który wchodzi na taką stronę, ma większe zaufanie do Twojego przedsiębiorstwa, bo widzi, że strona jest na bieżąco aktualizowana, jeśli chodzi o szatę graficzną – to daje poczucie, że firma jest na czasie i faktycznie istnieje i prosperuje.

Treści zamieszczone na stronie muszą być unikalne, ciekawe i nasycone frazami kluczowymi. Co więcej, powinny zachęcać do skorzystania z oferty firmy. W takim przypadku przyda Ci się profesjonalista, czyli copywriter. Osoba ta zajmuje się pisaniem tekstów pod SEO, zarówno jeśli chodzi o wpisy specjalistyczne, np. wyjaśniające czym jest kredyt inwestycyjny dla firm, jak i opisy produktów. Tworzy także hasła reklamowe, a czasem nawet wymyśla co napisać w menu strony i na przyciskach.

Duży ruch i brak wyników sprzedażowych – co zrobić?

Co zrobić, jeśli kampania reklamowa – linki sponsorowane, baner, kampania produktowa – przyciągnęła wielu nowych użytkowników, którzy nie stali się klientami (nie kupili niczego w sklepie)? W takim wypadku należy dokładnie przeanalizować, zachowanie internautów, którzy weszli na stronę. Być może architektura informacji na stronie lub nawigacja nie są zrozumiałe dla klienta. W tym celu warto zlecić Audyt UX.

Analiza UX odpowie na pytanie, np.: dlaczego klienci mieli problem ze sfinalizowaniem zakupu, znalezieniem formularza do pozostawienia danych itp. Specjalista wykonujący audyt oceni stopień użyteczności strony i przedstawi opinię w formie dokumentu z podsumowaniem, w którym wykaże błędy, które mogły powodować brak konwersji (reakcji klientów) pomimo dużego ruchu.

Poprawienie błędów, wykazanych podczas audytu UX sprawi, że np. zwiększy się liczba klientów, która sfinalizuje zamówienie – więcej użytkowników zrobi u Ciebie zakupy! Jeśli widzisz problem z wynikami sprzedażowymi, nie ma na co czekać. Zainwestuj w audyt, przeprowadzony przez specjalistę!

Obraz silniejszy od tekstu – rodzaje kampanii płatnych

Dzięki nowoczesnym narzędziom coraz dokładniej można trafić z reklamą wprost do klienta. Dzieje się tak, dzięki możliwości kierowania reklam płatnych – ważne byś wiedział, kto jest Twoją grupą docelową (target). Gdy wiesz, kto skusi się na Twoje produkty lub usługi, wybierz odpowiedni rodzaj kampanii. Do wyboru masz, między innymi:

  • Linki sponsorowane – reklama tekstowa w wyszukiwarce.
  • Kampania produktowa – proste zdjęcie produktowe opatrzone informacją o cenie, nazwie produktu i twojego sklepu.
  • Reklama YouTube – reklama video na jednej z największych platform filmowych.
  • Reklama w formie banneru – kreacja graficzna np. zdjęcia połączone z hasłem reklamowym.
  • Reklama na Gmailu – rodzaj reklamy rozsyłany w podobnej formie jak newsletter. Reklama ta trafia od razu do zakładki „oferty” i klient decyduje, czy do niej zajrzy. To nie jest spam.
  • Remarketing – reklama, która pokazuje się użytkownikom, którzy już byli choć raz na Twojej stronie. Może mieć różną formę.

Jeśli prowadzisz sklep z atrakcyjnymi wizualnie produktami, to warto je pokazać. Wybierz kampanie ze zdjęciami, filmami i banerami pokazującymi, pokazującymi towary. Ludzie chętnie klikają w obrazki. Wybierają ładnie wyeksponowane i sfotografowane produkty.

Nie oznacza to jednak, że kampanie w formie sponsorowanych linków nie przynoszą efektów. Dobrze dobrane słowa, tworzą bardzo chwytliwe hasła, które zachęcą każdego, do zajrzenia na stronę. Przetestuj, co działa na Twoich klientów luz zapytaj specjalistę o poradę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *