Baza potencjalnych klientów – jak ją zbudować i rozbudować?

Masz pomysł na biznes, ale zastanawiasz się, jak znaleźć klientów. Można to zrobić na kilka sposobów. W tym artykule podpowiemy Ci, o jakie szczegóły musisz zadbać, jakie znaczenie ma UX i po jakie narzędzia reklamowe sięgnąć, by trafić do użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami. Zanim weźmiesz kredyt dla nowych firm, przeczytaj, ile czeka Cię pracy, by zbudować bazę klientów.

Firmowa witryna – jaka powinna być?

Dobra strona internetowa to taka, która jest stworzona według zasad UX (ang. User Experience – doświadczenie użytkownika). Jest zbiór zasad, które wynikają z obserwacji zachowań użytkowników Internetu – gdzie i w jaki sposób szukają informacji o produkcje, jak szukają konkretnych produktów, w jaki sposób robią zakupy, co jest dla nich zbyt zawiłe, a co ich denerwuje itp.

Wprowadzenie zasad UX sprawi, że użytkownik szybko znajdzie to, czego szuka, będzie miło wspominał wizytę na stronie np. jako przejrzystą i łatwą w obsłudze. Dzięki temu chętnie na nią wróci. Dlatego budowanie witryny firmowej zleć specjalistom. Jeśli już masz stronę, która nie przynosi oczekiwanych efektów, znajdź specjalistę, który przeprowadzi audyt UX. Znajdzie w ten sposób wszystkie błędy, jakie występują na Twojej stronie.

Ostatnim etapem, na jaki należy zwrócić uwagę w przypadku tworzenia strony firmowej, jest jej estetyka i zawartość. Witryna to wizytówka Twojej firmy, dlatego powinna być nowoczesna, przejrzysta i ładna, a umieszczone na niej materiały graficzne, powinny kojarzyć się z branżą firmową. Teksty umieszczone na niej powinny jasno informować, czym zajmuje się firma oraz zachęcać do skorzystania z usługi. Tworzeniem tego rodzaju treści zajmują się copywriterzy.

Kampania reklamowa – jakie masz możliwości?

Najważniejsze w kampanii reklamowej jest ustalenie celu. Twoim celem jest pozyskanie nowych klientów, a więc mają oni: wypełnić formularz, gdzie zostawią kontakt do siebie, zrobić zakupy, zapisać się do newslettera itp. Pamiętaj! Formularz kontaktowy lub ten newsletteru nie może być zbyt nachalny, czyli powinien się pojawić np. tylko podczas wejścia na stronę, a nie w trakcie każdego przejścia między podstronami.

Oto najpopularniejsze rodzaje reklamy:

  • Linki sponsorowane – reklama tekstowa w wyszukiwarce.
  • Kampania produktowa – zdjęcia produktowe z ceną, nazwą produktu i sklepu.
  • Remarketing – kierowanie reklam do osób, które zajrzały na Twoją stronę.
  • Reklama banerowa – grafika, która po kliknięciu przenosi klienta na docelową stronę kampanii np. do formularza zapisu do newslettera.
  • Reklama YouTube – kampania na jednym z największych na świecie portali z filmami.
  • Reklama na Gmailu – rodzaj wiadomości sponsorowanej, która trafia od razu do folderu „Oferty”. Opatrzona jest chwytliwym tytułem, zachęcającym do otwarcia oraz grafiką identyfikującą firmę.

Warto także prowadzić akcje promocyjne, które np. w zamian za wypełnienie formularza, proponują jakiś prezent: „-20% na pierwsze zakupy dla osoby, która zapisze się do newslettera”. Ten rodzaj promocji często przynosi dobre wyniki.

Kolejnym ważnym aspektem jest pozycjonowanie strony, który wpływa na miejsce w wynikach wyszukiwania. Dzięki dobremu pozycjonowaniu witryna będzie miała wysokie wyniki w organicznych (niesponsorowanych) wynikach wyszukiwania.

Kanały komunikacji – jak dotrzeć do klienta?

Jednymi z najbardziej rozpowszechnionych kanałów komunikacji są media społecznościowe np. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Tam właśnie warto założyć konto firmowe, które powinno być prowadzone przez osobę, która się na tym zna.

Zatrudnienie eksperta od Social Media Marketingu może zaowocować szybkim znalezieniem potencjalnych klientów. Osoba zajmująca się takimi działaniami wie jak komunikować klientom danej branży, jak kierować reklamy i co chętnie ludzie oglądają. To bardzo ważne, by umieć prosto powiedzieć, czym jest kredyt dla nowych firm tak, by potencjalny użytkownik wiedział, o co w nim chodzi, co oferuje, co może zyskać.

Gdy zaczniesz rozwijać bazę klientów, pamiętaj, aby dbać o tych, którzy już nimi są – stwórz ciekawy program lojalnościowy, wysyłaj wiadomości zachęcające do skorzystania z kolejnych usług, wysyłaj życzenia świąteczne itp. Niech Twoi klienci czują, że o nich dbasz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *