Firma rodzinna, czyli pielęgnowanie biznesu od pokoleń – jak dbać o jej wizerunek?

Na budowanie wizerunku składa się wiele elementów, od ciekawej strony internetowej po estetyczny lokal o odpowiednio dopasowanym charakterze. Jeśli przejmujesz firmę rodzinną i czujesz, że warto coś zmienić, by wzmocnić jej pozycje na rynku, kredyt na działalność gospodarczą może okazać się doskonałym pomysłem, bo odpowiedni wizerunek, wypracowany przez lata, przyciąga klientów i sprawi, że ta inwestycja szybko się zwróci.

Jak pielęgnować wizerunek, by go nie zniszczyć?

Na początek zastanów się i określ, jaki jest aktualny wizerunek Twojej firmy. Robiąc to, skup się na wartościach, które były najbardziej eksponowane np. rzetelność, uczciwość, indywidualne podejście do klienta, terminowość, jakość wykonania, współpraca w rodzinnej atmosferze itp.

Wypisz sobie te wartości i skonfrontuj je z aktualnym wyglądem strony internetowej firmy lub jej wizytówką w sieci. Przeanalizuj, czy zawarte na niej treści i oprawa wizualna pokazują właśnie te przymioty firmy. Co więcej, zastanów się, kto jest Twoją aktualną grupą docelową i czy witryna firmowa, wygląd lokalu oraz materiały marketingowe są jasne i czytelne właśnie dla tej grupy odbiorców.

Komunikacja marketingowa – co jest ważne?

Jeżeli firma opisuje siebie, jako nowoczesny zakład, proponujący innowacyjne rozwiązania, nie może mieć starej strony internetowej, która już dawno nie wygląda nowocześnie i nie wpisuje się w aktualnie panujące trendy projektowe. Komunikacja marketingowa nie może ograniczać się do pokazania danych kontaktowych w formie wizytówki, jeśli chce wzbudzić zainteresowanie i zaufanie wśród potencjalnych klientów.

Już nie wystarczy napisać, że firma jest wiarygodna i nowocześnie zarządzana, czy wyznaje takie, a nie inne wartości. Teraz trzeba to pokazać w Internecie. Użytkownicy chcą zobaczyć, jak wygląda budynek firmy, kto w nim pracuje, czy biuro ma wystrój o ciepłym, czy zimnym charakterze i jakie projekty firma ostatnio zrealizowała. W tym celu warto skorzystać z autorskich materiałów – zdjęć firmy, sesji biznesowej pracowników, zdjęć realizacji, reportażu pokazującego firmę przy pracy.

By to wszystko można było pokazać, trzeba zaprojektować nową stronę internetową, zgodną z zasadami UX (taką, która jest prosta w obsłudze i klient chętnie do niej wraca, bo znalazł wszystko, czego szukał). Czasem jest to spory wydatek, więc kredyt na działalność gospodarczą może się przydać. Jednak jest to inwestycja, która przyniesie korzyści firmie.

Kanały komunikacji – gdzie szukać klientów?

Jednymi z najważniejszych kanałów komunikacji są Internet i media społecznościowe. Tam właśnie są Twoi potencjalni klienci. By dobrze komunikować w Internecie, należy umieścić na stronie ciekawe, autorskie treści, które jasno opisują, czym zajmuje się firma, co daje klientowi, co uważa za najważniejsze w swojej pracy. Wszystkie te komunikaty powinny być napisane w taki sposób, by zachęcać klienta do skorzystania z usługi.

Konto firmowe w mediach społecznościowych daje możliwość udostępniania ciekawostek branżowych, nowości, reklamowania się z możliwością precyzyjnego kierowania kampanii w taki sposób, by trafiały do użytkownika, który faktycznie jest zainteresowany Twoimi usługami.

W mediach społecznościowych królują obrazki i grafiki, dlatego, jeśli Twoja rodzinna firma stawia na ciepły wizerunek, zaufanie i indywidualne podejście do klienta, to właśnie tak musisz komunikować za pomocą materiałów wizualnych. Nie wiesz jak to zrobić? Idź na kurs z Social Media Marketingu lub zatrudnij specjalistę do prowadzenia konta firmowego w mediach społecznościowych.

10 sekund, by wzbudzić zaufanie

Przeciętny użytkownik Internetu potrzebuje około 10 sekund, by uznać czy strona, na którą trafił, wzbudza jego zaufanie i jest tym, czego szuka. Dlatego właśnie musi być czytelna, estetyczna, pełna zrozumiałych komunikatów i unikatowa, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Co więcej, tak przygotowana strona wg nowoczesnych wytycznych, jest łatwiejsza do pozycjonowania, reklamowania, upiększania.

Mając witrynę, która jest zgodna z zasadami wyznawanymi i pielęgnowanymi przez Twoją rodzinną firmę, masz duże szanse na zwielokrotnienie jej zarobków oraz trafienie to tych klientów, którzy właśnie tych wartości poszukują. Zatem bierz kredyt na działalność gospodarczą i działaj! Wypromuj rodzinny biznes i skorzystaj z tego, co zbudowali Twoi rodzice.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *